Villkor
ALLMÄN INFORMATION
Oak Hair (Holmegruppen ApS)
Gejlhavegård 3
6000 Kolding
CVR nr: 33377002
Telefon: 20 15 45 60
E-post: info@oakhair.com
BETALNING
Oak Hair (Holmegruppen ApS) accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, banköverföring, Paylater. Betalningen dras från ditt konto först när varan har skickats. Alla belopp är i danska kronor. Danska kronor och inkl. moms.
DELIVERING
Oak Hair (Holmegruppen ApS) strävar efter att skicka beställningar som inkommer före 17:00 samma dag, beställningar därefter skickas nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från 49 kr. Varor levereras till den leveransadress som anges vid beställning om inget annat avtalats.
Vi levererar inte till utlandet (inklusive Färöarna och Grönland). Dina varor kan skickas med PostNord.
OBS: Om det inte finns plats på leveransstället kommer ditt paket att flyttas till närmaste leveransställe, vilket du kommer att meddelas om. Om du stöter på problem kan du kontakta kundtjänst.
Varorna levereras varje vardag. Din vara levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Dessa villkor kommer att anges särskilt före köpet av dessa varor.
RÄTT ATT ANMÄLLA
Det finns en 2 års garanti enligt köplagen. Vår garanti gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte defekter eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste reklamera inom en “rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Oak Hair (Holmegruppen ApS) kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.
Läs mer om din rätt att klaga på Konkurrens- och konsumentmyndighetens webbplats.
För returer, reklamationer och användning av ångerrätten ska varorna skickas till:
Oak Hair (Holmegruppen ApS)
Gejlhavegård3
6000 Kolding
Vi accepterar inte efterleveranser.
REFUSAL
Vid återbetalning, ange bankuppgifter i form av reg.nr och kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas via e-post eller andra elektroniska medel utan risk, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för att vi ska kunna fullgöra återbetalningen.
RÄTTNINGAR
Det finns en 60-dagars full returrätt på varor som köpts i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag;
– Där du tar emot beställningen.
– Tar emot den sista varan i fysisk besittning, vid ett avtal om flera olika varor, beställda i en beställning, men som levereras individuellt eller i flera partier.
– Tar emot det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning, vid ett avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
– Den första artikeln i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en viss period.
Returkostnader är på egen bekostnad.
Avbeställning måste meddelas oss inom 14 dagar efter köpet och från avbeställningen måste du returnera försändelsen inom 14 dagar. Anmälan måste göras via e-post till info@oakhair.com. I anmälan måste du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du vill returnera varorna till oss ska du fylla i den bifogade returblanketten och skicka varorna till:
Oak Hair (Holmegruppen ApS)
Gejlhavegård3
6000 Kolding
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varorna utan att ge ett tydligt meddelande.
Varor som är undantagna från ångerrätten
Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:
– Varor som är tillverkade enligt konsumentens specifikationer eller tydligt personaliserade.
– Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för återlämning och där förseglingen har brutits efter leveransen
– Varor som på grund av sin beskaffenhet blandas oupplösligt med andra varor vid leveransen.
– Varor där förseglingen har brutits.
– Icke-finansiella tjänster som tillhandahålls, där tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens föregående uttryckliga samtycke och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är helt utförd.
– Tillhandahållande av digitalt innehåll som inte tillhandahålls på ett materiellt medium, där utförandet har påbörjats med konsumentens föregående uttryckliga samtycke och bekräftelse på att han därmed förlorar sin ångerrätt
– Tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationsavtal för sådana publikationer.
– Avtal som ingås på offentlig auktion.
– Varor som snabbt försämras eller föråldras.
RÄTTNING
Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du måste stå för de direkta kostnaderna för att returnera varorna. När du returnerar är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Frakten går snabbare om du också fyller i och bifogar vår ångerblankett.
Du bär risken för varorna från det att de levereras tills vi får dem tillbaka.
Vi tar inte emot paket som skickas med efterkrav.
VARORENS FÖRHÅLLANDEN vid återlämning
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varornas värde som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varan som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan provas utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad. Detta innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet – av returen. För att få full återbetalning måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
RÄTTELSE
Om du ångrar ditt köp kommer du naturligtvis att få tillbaka det belopp du betalat till oss.
Om det rör sig om en värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpeskillingen.
När du utövar ångerrätten kommer alla betalningar som du mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av att du har valt ett annat leveranssätt än den billigaste form av standardleverans som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag då vi har mottagit meddelandet om ditt beslut om att utöva ångerrätten. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, om du inte har lämnat ett bevis på att du har returnerat varorna innan dess.
Hur man klagar
Ett klagomål om en produkt eller tjänst kan lämnas in till Centret för klagomålslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Centret för klagomålslösning via representanthusets klagomålsportal.
Länk: Klagomålsportal för representanthuset
Om du är konsument och bosatt i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål på EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här, vänligen ange vår e-postadress: info@oakhair.com